joi, 30 iunie 2011

Prietenii perverse !


Ce e un prieten ?
La diferite vîrste oamenii înțeleg acest cuvînt în diverse moduri.
La 5 ani prieten e acel care își împarte cu tine jucăriile,la 15 e acel care îți dă de copiat,la 20 e acel care umblă la petreceri cu tine,dar la 30 realizezi totuși că prietenul e acel care nu-ți dă și el cu piciorul,dar care în ciuda tuturor,îți întinde mîna ,te ridică de jos. Dacă pînă la 20 ești plin de ”prieteni”,atunci după această vîrstă se cam schimbă lucrurile și nu în bine,la distracții toți îs prieteni dar puțini se găsesc să-ți asculte durerile și să te îndrume pe un drum mai bun. Eu chiar dacă nu am 20 de ani,dar prietenii îi număr pe degete și deja nu e ca mai înainte că nu îmi ajung degete,acum îs prea puțini,cel puțin prea puțini din cîți au fost. Nu regret că e așa,dar  știu că aceștea pe care îi am îs prieteni și la distracții și la suferințe,știu și mi-e frică că se mai pot rări și nu e în puterile mele să-i opresc pe toți și dacă sincer,nici nu aș vrea să-i opresc,cei care îs adevărați nu vor îndrazni să plece.Acum îi am împărțiți pe toți în clase : Prieteni,colegi,cunoscuți .  Poate sună nasol,dar așa e mult mai bine,înainte boceam pe umărul tuturor,alții poate chiar mă înțelegeau,dar cred că totuși mai mulți se bucurau de durerea mea,dar am dat și eu ochii cu prea-vestita dezamăgire,i-am gustat din venin,la început pur și simplu mă doborîse,nu-i puteam face față,dar am reușit, deacu vin toate în lanț,toate dor la fel de mult,dar am căpătat puteri.
Am avut prietene care le consideream adevărate,de care mă atașasem foarte mult și eram gata să le ajut cu orice,dar se pare că nu au fost chiar atît de ”adevărate” și au dispărut ca și cum nici n-au fost. 

Ce vreau să vă spun eu știu sigur că vă este cunoscut,doar că trebuie de atras mai multă atenție la aceste simple lucruri : nu ți-e prieten acel care mereu doar te laudă,care e mulțumit de tot ce faci,de cum te porți,care mereu îți zîmbește fals,dar acel care te ceartă cînd ai greșit,acel care îți spune în față ce nu îi convine,acel care îți plînge pe umăr,care mereu îți vede tristețea în ochi chiar dacă îi zici că totul e bine. Dacă aveți așa o persoană lîngă voi ,îmbrățișați-o strîns cînd aveți ocazia și nu o lăsați să plece niciodată din viața voastă,așa oameni rar se întîlnesc.

4 comentarii:

  1. cita dreptate ai in ceea ce spui...eu am inteles de ceva timp aceste lucruri, dar nu aveam cind si cheful sa aleg sirul de cuvinte descriptive...bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. ...Abia acum, am descoperit ca poți pierde Adevăratul Prieten, ca totul până acum a fost o masca, doar pentru a te ridica și a ajunge sus, cu titlul de Cel Mai Bun....dar totuși cred ca mai presus de toate este sufletul, cele mii de amintiri ce leagă doua răsuflări, cele mii de nebunii care ne cataloghează ,,Prietene", este cartea amintirilor frumoase, clipele de zâmbete și plâns împreuna....sunt muult prea muulte...

    RăspundețiȘtergere